Bättre löpsteg med nya webb-TV-serien Löpskolan

I samarbete med Träningskanalen och löparmagasinet Spring bjuder Löpskolan på helt nya webb-TV-serien ”Löpskolan med Simon”.

lopskolan

I webb-TV-serien Löpskolan lär jag i 10 avsnitt steg för steg ut hur du förbättrar ditt löpsteg. Jag går igenom olika aspekter av löpteknik, alltifrån hur du får bättre hållning till hur du förebygger skador.

Läs mer: Kurser i löpteknik

Varje onsdag släpper vi helt nya avsnitt av Löpskolan. Det här är innehållet i de kommande avsnitten:

Avsnitt 2 – fotisättning och pendel bakom kroppen, Avsnitt 3 – övning som alla löpare bör kunna!, Avsnitt 4 – frekvens, Avsnitt 5 – teknikintervaller, Avsnitt 6 – traditionell löpskolning, Avsnitt 7 – tennsoldaten, Avsnitt 8 – hur förebygger man löparskador?, Avsnitt 9 – rörlighet för löpare, Avsnitt 10 – hoppstyrka för löpare.

Löpskolan avsnitt 1 – hållning och lutning för effektiv löpning

I det första avsnittet av Löpskolan går jag igenom hållning och lutning.