Träningsprogram: Halvmara

Här kan du välja ett program som stämmer överens med ditt tidsmål. Med hjälp av programmet (20 veckor) får du en systematisk ökning av träningsmängd och intensitet. Läs gärna igenom vår Programguide så att du får ut så mycket som möjligt av träningen.

Jag som konstruerat programmen heter Simon Forsberg och har gedigen erfarenhet av träningsplanering för löpare på såväl motions- som elitnivå. Jag har själv tillhört sverigeeliten i löpning och efter min aktiva karriär tränat 100-tals motionärer och ansvarat för träningsplanering åt elitaktiva på nationell och internationell nivå inom ett flertal idrotter. Läs gärna mer om min bakgrund här.

[one_half][learn_more caption=”Tidsmål under 2.00″ state=”open”]Du bör klara av att springa 8 km på drygt 50 min. Programmet omfattar 3-4 pass/vecka.

Hämta programmet[/learn_more]
[/one_half]

[one_half_last][learn_more caption=”Tidsmål under 1.50″ state=”open”]Du bör klara av att springa 10 km på ca 55 min. Programmet omfattar 3-4 pass/vecka.

Hämta programmet[/learn_more]
[/one_half_last]

[one_half][learn_more caption=”Tidsmål under 1.40″ state=”open”]Du bör klara av att springa 10 km på ca 50 min. Programmet omfattar 3-4 pass/vecka.

Hämta programmet[/learn_more]
[/one_half]

[one_half_last][learn_more caption=”Tidsmål 1.30″ state=”open”]Du bör klara av att springa 10 km på under 45 min samt ha tränat löpning regelbundet senaste halvåret. Programmet omfattar 4-5 pass/vecka.

Hämta programmet[/learn_more]
[/one_half_last]

 

@lopskolan