Träningsprogram: 10 kilometer

Här kan du välja ett program som stämmer överens med ditt tidsmål. Med hjälp av programmet (12 veckor) får du en systematisk ökning av träningsmängd och intensitet. Läs gärna igenom vår Programguide så att du får ut så mycket som möjligt av träningen.

Det är Simon Forsberg och Erik Nordlund som har konstruerat programmen. De har gedigen erfarenhet av träningsplanering för löpare på såväl motions- som elitnivå. Här kan du läsa mer om Löpskolans tränare.

Tidsmål 70 min

Passar dig som har sprungit regelbundet senaste veckorna och som klarar av att springa 5 km på ca 35-40 min. Programmet omfattar 3 pass/vecka.

Hämta programmet

Tidsmål 60 min

Passar dig som har sprungit regelbundet senaste veckorna och som klarar av att springa 5 km på ca 35 min. Programmet omfattar 3 pass/vecka.

Hämta programmet

Tidsmål 55 min

Passar dig som har sprungit regelbundet senaste tiden och som klarar av att springa 5 km på 30 min. Programmet omfattar 3 pass/vecka.

Hämta programmet

Tidsmål 50 min

Du bör ha tränat löpning regelbundet senaste månaderna och klara av att springa 5 km på ca 25-30 min utan större ansträngning. Programmat omfattar 3-4 pass/vecka.

Hämta programmet

Tidsmål 45 min

Du bör ha tränat löpning regelbundet senaste månaderna och klara av att springa 5 km på ca 25 min utan större ansträngning. Programmat omfattar 3-4 pass/vecka.

Hämta programmet

Tidsmål 40 min

Du bör ha tränat löpning regelbundet en längre tid och ha hållfasthet för att klara av löpning i högre tempon. Du bör kunna springa 5 km på ca 22,5 min. Programmet omfattar 3-4 pass/vecka.

Hämta programmet

@lopskolan