Webb-TV: Löppass för nybörjare

Webb-TV: Löppass för nybörjare

Det här passet riktar sig till dig som vill komma igång med löpning på ett säkert, roligt och effektivt sätt. Passet kan tränas två till tre gånger per vecka. Så här går passet till:

1. Passet börjar med en uppvärmning på 5-10 minuter, förslagsvis snabb gång eller lugn jogg.

2. Därefter följer en del med löpskolning; 3×20 meter tripping, 3×20 meter hälkickar och 3×20 meter höga knän. I webb-tv klippet ovan går Löpskolans tränare Simon Forsberg igenom övningarnas syfte och utförande.

3. Avslutningsvis får du ge dig ut på en lugn joggingtur på 15-20 minuter, det ska kännas lätt så håll därför ned tempot. Ett tips är att lägga in avsnitt av en till två minuters snabb gång var 3-5:e minut. Så småningom kan du springa längre sträckor utan att gå.

Är du nyfiken på fler träningsupplägg?

Löpskolan har träningsprogram för nybörjare här. Dessutom finns det fler tips om löpning för nybörjare på vår webb-TV, se fler teknik-klipp webb-TV här.

5 kommentarer
  • Webb-TV: Teknikintervaller | Löpskolan.se
    Publicerat 09:05h, 29 augusti Svara

    […] meter tripping, 3×20 meter hälkickar och 3×20 meter höga knän. I webb-tv klippet ”Löppass för nybörjare”ovan går Löpskolans tränare Simon Forsberg igenom övningarnas syfte och utförande om du är […]

  • Timo Lövgren
    Publicerat 20:13h, 29 oktober Svara

    Vad är det för skillnad på hälkickar och höga knän?

  • Webb-TV: Teknikintervaller - lopning.com
    Publicerat 06:13h, 03 februari Svara

    […] meter tripping, 3×20 meter hälkickar och 3×20 meter höga knän. I webb-tv klippet ”Löppass för nybörjare” går Löpskolans tränare Simon Forsberg igenom övningarnas syfte och utförande om du är osäker […]

  • Webb-TV: Löppass för nybörjare - lopning.com
    Publicerat 20:54h, 03 februari Svara

    […] Löpskolan […]

  • Uppstyrd löpning | Hälsosoffan
    Publicerat 11:07h, 07 april Svara

    […] kommer länkarna! Förklaring av löpskolningsövningar […]

Skriv en kommentar

@lopskolan