Mammaträning

Löpskolan erbjuder anpassad träning för dig som nybliven mamma. Träningen passar alla, även dig som gjort kejsarsnitt, och anpassas efter din nivå. Oavsett om du har tränat innan och/eller under din graviditet eller inte så passar den här träningen dig. Du kommer att få lära dig mer om din kropp och dina förutsättningar. Vad som händer fysiskt efter en graviditet och förlossning och vad du ska tänka på och varför. Vi kommer att träna styrka, rörlighet och kondition. Mestadels med din egen kroppsvikt eller lättare vikter och med gummiband. Du kommer att få många tips på övningar som är enkla att utöva i vardagen, hemma. Din bebis får självklart följa med, som med fördel förvaras i barnvagn.

Varför mammaträning?

Investera i dig själv

träning = bättre hälsa
bättre hälsa = piggare

Gladare kropp

Rör på dig i lagom dos så mår du bättre!

Piggare

Frisk luft och motion, receptet mot en piggare dag

Hur går det till?

På våra grupp-pass får du umgås med andra mammor och barn samtidigt som ni tränar. Du får nya vänner och kommer att ha en rolig timme med andra i samma sits som dig själv. Samtliga pass inleds med cirka tio minuters uppvärmning för både kropp och knopp med fokus på rörlighet, balans och koordination. Svårighetsgraden på passen ökar allt eftersom gruppens färdigheter utvecklas, dock anpassas alla övningar så det passar just dig. Grupp-passen kör vi i 10 veckor med träning 1 gång per vecka.

Vill du veta mer?

Lämna dina kontaktuppgifter så ringer vi upp dig inom kort. Vi ser fram emot att få prata med dig!