Löpargrupper löpteknik

Våra löpargrupper går ut på att du tillsammans med 6-15 deltagare får lära dig mer om tekniken och fysiken bakom löpning samt de olika moment löpning innefattar för ett mer ergonomisk löpsteg och hållbar löpning. Våra löpargrupper passar såväl nybörjare som mer erfarna löpare.

Efter perioden tillsammans med er lovar vi att varje deltagare har fått med sig teoretiska såväl som praktiska färdigheter som kommer gynna er hälsa, löpträning och vardagen!

Höstens löpargrupper

Skåne & Småland

Markaryd, vid Hunehallen, måndagar kl. 18;00- 19:00 med start 26/9
Örkelljunga, Mammas vik utegym, måndagar kl. 20:00- 21:00 med start 26/9
Hässleholm, Göingevallen, tisdagar kl. 19:30- 20.30 med start 27/9
Älmhult, Klöxhults utegym, torsdagar kl. 18:00- 19:00 med start 29/9
Ljungby, Sunnerbovallen, torsdagar kl. 20:00- 21:00 med start 29/9

I 5 tillfällen á 60min kommer du får lära dig löptekniken och fysiken bakom det ergonomiska, tillika, ekonomiska löpsteget!
Med löpskolning och intervaller till grund kommer vi gå igenom hur fot- knä- höft- och axelled jobbar samt hur du kan använda tyngdkraften/lutningen till din fördel.
Varje pass avslutas med lite styrka för att förbättra dina löptekniska färdigheter.
Efter avslutat kurs kommer du få träningsprogram med allt vi gått igenom för att fortsätta jobba på det på egen hand.

Digital löpargrupp
För dig som inte kan närvara på ovan grupper har vi en digital löpargrupp. Den är uppbyggd på samma sätt och har samma innehåll som ovan löpargrupper men genomförs via din mobiltelefon. Genom en dedikerad Facebookgrupp kommer du få alla pass samt vad du behöver för underlag (platt underlag, backe etc) så du vet vart du ska genomföra passet. All löpskolning och tekniktips ser du coachen genomföra i realtid via mobilen och när det är dags för själva intervall delen lägger du mobilen i fickan och lyssnar på din coach via dina hörlurar. Du kommer att bli coachad genom passet med allt från fart, arbetstid och vila till tekniktips så att du endast behöver fokusera på att springa. Avslutningsvist kör vi styrka i slutet av passet och visas via mobilen, precis som löpskolningen, och du kommer även få övningarna uppladdade som videos i Facebookgruppen så att du kan fortsätta öva på dem mellan våra träningstillfällen. Efter avslutad kurs kommer du få träningsprogram med allt vi gått igenom för att kunna fortsätta att jobba på det på egen hand.

Hur går det till med löpargrupper?

Samtliga löppass inleds med tio minuters uppvärmning för både kropp och knopp med fokus på rörlighet, balans och koordination. Svårighetsgraden på passen ökas allt eftersom gruppens färdigheter utvecklas. Med löpkoordinations- och teknikövningar som grund ger vi dig förutsättningar att utveckla och lära dig uppskatta träningsformen löpning än mer.
Vi fortsätter sedan med en ”kvalitédel” som oftast består av olika intervaller och/eller cirkelträning.

Läs mer om oss på Löpskolan och kontakta oss för mer information.

Vill du anmäla dig?

Klicka direkt på den Running club det gäller här ovan eller gå in på vår webbshop!