Webb-TV: Bättre löpstyrka med teknikintervaller

I det femte avsnittet av Löpskolans webb-TV-serie visar jag hur du tränar teknikintervaller för att förbättrad koordination och löpstyrka. Serien presenteras i samarbete med Magasin Spring, Sveriges nya löpartidning.

lopskolan_teknikintervaller_simonforsberg

Under 10 avsnitt av webb-TV-serien Löpskolan lär jag steg för steg ut hur du förbättrar din teknik och ditt löpsteg. Jag går igenom olika aspekter av löpteknik, alltifrån hur du får rätt armpendling till hur du undviker skador.

Träna löpteknik med Löpskolan och Spring

Kanske satsar du på milen eller marathon? Är du nybörjare och vill komma igång? Nu har du chansen att prova på Löpskolans effektiva metod under en workshop på 90 minuter.

Läs mer: Träna löpteknik med Löpskolan och Spring

I veckans avsnitt visar jag teknikintervaller för förbättrad koordination och löpstyrka. Där efter följer Avsnitt 6 – traditionell löpskolning, Avsnitt 7 – tennsoldaten, Avsnitt 8 – hur förebygger man löparskador?, Avsnitt 9 – rörlighet för löpare, Avsnitt 10 – hoppstyrka för löpare.

Så här tränar du teknikintervaller