Webb-TV: Hoppstyrka för snabbare löpning

I det tioende avsnittet av Löpskolans webb-TV-serie går jag igenom hoppstyrkeövningar som förbättrar din snabb- och maxstyrka, två styrkekvaliteter som du bör komplettera din löpning med. Serien presenteras i samarbete med Magasin Spring, Sveriges nya löpartidning.

hoppstyrka_lopning_simonforsberg

Under 10 avsnitt av webb-TV-serien Löpskolan lär jag steg för steg ut hur du förbättrar din teknik och ditt löpsteg. Jag går igenom olika aspekter av löpteknik, alltifrån hur du får rätt armpendling till hur du undviker skador.

Missa inte Löpskolans och Springs workshop i Malmö; lördag 22:a augusti!

Kanske satsar du på milen eller marathon? Är du nybörjare och vill komma igång? Nu har du chansen att prova på Löpskolans effektiva metod under en workshop på 90 minuter.

Läs mer: Träna löpteknik med Löpskolan och Spring

Styrka som löpare behöver!

Den uthållighet som löpning kräver skaffar du dig allra bäst i löpspåret. Om du vill komplettera din löpning med styrketräning som gör dig snabbare bör du satsa på träning som utvecklar din snabb- och maxstyrka, det vill säga som utvecklar din förmåga att utveckla mycket kraft på kort tid. Kolla in min tips för hur du blir en bättre löpare med hoppstyrka: